home | bio | projects | concerts | contact
 


quartetski
isaiah ceccarelli drums
guido del fabbroi violin, synthesizer
elwood epps [gordon allen] trumpet
bernard falaise electric guitar
amy horvey trumpet
philippe lauzier bass clarinet, soprano saxophone
pierre-yves martel viola da gamba, double bass, electric bass, synthesizer, objects
miles perkin double bass
martin tétreault turntable
joshua zubot violin
 
Founded by Pierre-Yves Martel in 2007, Quartetski rethinks and reinterprets the works of great composers in an improvised setting. While staying true to the spirit of these composers, the ensemble uses the compositions as laboratories for sonic experimentation. The result is a new kind of chamber music, one that mixes various traditions, styles and approaches, in an effort to find untapped possibilities: secret passages leading out of the chamber and into strange rooms, echoing halls and forking corridors.

Since its inception, Quartetski created an adaptation of Sergei Prokofiev's Visions fugitives, which earned the group the Francois-Marcaurelle prize of L'OFF Festival de jazz de Montréal. The ensemble soon followed with projects dedicated to composers Duke Ellington, Erik Satie, Henry Purcell, Tobias Hume and John Cage. Today, on the occasion of the 100th anniversary of Igor Stravinsky’s Rite of Spring, Quartetski offers a reinterpretation of this monumental work which scandalized Paris in 1913. Eccletic instrumentation and an improvised setting make for a left-field approach to chamber music, that melds styles to arrive at a sometimes chaotic, sometimes challenging and always captivating performance. Listeners familiar with the original compositions will find these experimental re-workings are surprising and exciting, and new ears will be just as engaged and entertained.

Fondé en 2007, Quartetski repense et interprète dans un contexte d'improvisation des oeuvres de grands compositeurs. Tout en demeurant fidèle à l'esprit des créateurs, l’ensemble utilise leurs pièces comme laboratoires pour l'expérimentation sonore. Il en résulte une nouvelle musique de chambre, mélange de traditions, de styles et d’approches, qui nous conduit de la chambre vers des lieux étranges, de vastes salles résonnantes, des couloirs qui bifurquent...

Depuis ses débuts, Quartetski a proposé une adaptation des Visions fugitives de Sergei Prokofiev, projet qui lui valut le prix François Marcaurelle de l’OFF Festival de jazz de Montréal. L’ensemble a ensuite consacré des programmes aux oeuvres de Duke Ellington, Erik Satie, Henry Purcell, Tobias Hume et John Cage. Aujourd’hui, c’est à l’occasion du centième anniversaire du Sacre du printemps d’Igor Stravinsky que Quartetski offre une réinterprétation de cette oeuvre monumentale qui fit scandale dans le Paris de 1913.

 
To hear audio excerpts, and to learn more about the group's different programs, visit
www.quartetski.com
Pour entendre des extraits audio et pour en connaître davantage sur les différents programmes du groupe, visitez
www.quartetski.com